Kava be kofeino, ar ji naudinga, ar kenkia?


Tikrai nieko nenustebins faktas, kad milijonai žmonių rytą pradeda kavos puodeliu. Tačiau visai nebūtina rinktis kavą su kofeinu – galimas ir priešingas variantas. Vis dėlto, kava, neturinti kofeino, nėra tokia populiari. Viena iš priežasčių, kodėl kava be kofeino negali pasigirti tokiu dideliu populiarumu yra ta, kad dauguma žmonių neturi tiek daug informacijos, kiek jos turi apie įprastą kavą. Taigi, šį kartą klausiame: kava be kofeino – gerai tai ar blogai? Skubame dalintis įžvalgomis.

Kaip ir iš ko yra gaminama kava be kofeino?

Visi puikiai žinome, kad įprasta kava yra išgaunama iš kavos pupelių. Jos apdorojamos ir sumalamos, taip pat galima įsigyti ir kavos pupelių arba tirpios kavos. Na, o kas pasakytina apie kavą be kofeino? Ši kava taip pat yra gaminama iš kavos pupelių, tačiau iš jų pašalinama net 97 proc. kofeino. Tai galima padaryti naudojant anglies dioksidą arba organinius tirpiklius. Kai kuriais atvejais šiam tikslui yra pasitelkiamas ir  medžio anglies metodas.

Atsižvelgiant į kavos be kofeino maistinė vertę, verta pabrėžti, kad ji yra tokia pat, kaip ir įprastos kavos, skiriasi tik kofeino kiekis. Na, o, jei lygintume kvapą bei skonį, tai, netruktume pastebėti, kad kava be kofeino yra švelnesnio skonio bei ne tokio intensyvaus aromato.

Kiek kofeino yra šitoje kavoje?

Galbūt pasirodys šiek tiek keista, tačiau net ir kava be kofeino vis tiek turi šiek tek kofeino. Viename puodelyje jo gali būti apie 3 mg.

Kuo naudinga kava be kofeino?

Na, o dabar – pats metas sužinoti, kuo naudinga ši kava. Savaime suprantama, ko gero, reikėtų pradėti nuo to, kad kavą be kofeino tikrai galima gerti prieš  miegą. Be to, ji puikiai tiks ir tiems, kurie nemėgsta įprastos kavos intensyvumo. Na, o kalbant apie naudą, visų pirma reikia paminėti, kad šioje kavoje yra labai daug antioksidantų. Pastarieji, kaip žinia, yra svarbi jaunystės sąlyga – jei norite išlikti jaunatviški ir jaustis žvaliai, į kasdieninį racioną įtraukite antioksidantų turinčių produktų. Na, o kava be kofeino – vienas jų.

Tie, kurie galvoja, kad kavoje negalime rasto jokių maistinių medžiagų, klysta, ir tai yra neabejotinai gera naujiena. Dėmesį verta atkreipti į tai, kad išgėrus vieną puodelį šios kavos, gaunama 2,4 proc. rekomenduojamos magnio paros normos; o taip pat ir 2,5 proc. niacino.

Koks šios kavos poveikis sveikatai?

Ko gero, tikrai nesugaištumėte laiko, jei norėtumėte rasti straipsnių, kalbančių apie kavos nenaudą jūsų sveikatai. Tačiau dėmesį verta atkreipti į tai, kad kava iš tiesų yra labai naudinga žmogaus sveikatai, žinoma, tuo atveju, jei geriama saikingai. Tad pats pasidomėti, kokia yra kavos nauda.

Nereikia ir sakyti, kokia klastinga liga yra cukrinis diabetas. Ji tikrai gali smarkiai pabloginti sergančiojo gyvenimo kokybę. Tačiau taip pat nereikia pamiršti, kad yra būdų, kaip sumažinti šios ligos tikimybę. Gera žinia visiems kavos mėgėjams – pasirodo, tie žmonės, kurie ją geria reguliariai, kur kas rečiau suserga 2 tipo diabetu.

  • Taip pat vis daugėja mokslinių tyrimų, įrodančių, kad nedideli kiekiai kavos teigiamai veikia kepenų veiklą.
  • Maža to, saikingai vartojama kava apsaugo nuo insulto bei širdies ligų.
  • Išlaikysite budrumą, žvalumą, geresnę atmintį metams bėgant

Ar žinojote, kad  iš tiesų nėra tokio dalyko kaip senatvė? Taip, bėgant metams žmogaus organizmas iš tiesų keičiasi, tačiau tie, kurie nori, tikrai gali užkirsti kelią neigiamiems pasikeitimams ir toliau mėgautis kokybišku gyvenimu. Tereikia priimti tinkamus sprendimus. Dėmesį verta atkreipti į tai, kad reguliarus kokybiškos kavos vartojimas, taip pat yra vienas. Svarbu akcentuoti, kad tie žmonės, kurie reguliariai vartoją kavą, bėgant metams, ilgiau išlieka žvalūs, energinga, nesiskundžia atmintimi. Be to, kai kurie tyrimai taip pat tvirtina, kad kava padeda sumažinti Alzchaimerio ligos tikimybę.

Kova prieš rėmenį bei žarnyno vėžį

Tie, kurie kada nors susidūrė su rėmeniu, puikiai žino, kokius nemalonius pojūčius tai sukelia. Vis dėlto, praktika rodo, kad geriant kavą be kofeino, tikrai galima sumažinti šiuos nemalonius pokyčius. Taip pat reikia akcentuoti, kad du puodeliai per dieną šios kavos, žarnyno vėžio tikimybę sumažina net 48 proc.

Trūkumai, lyginant su kava, turinčia kofeino

Vis dėlto, ne paslaptis, kad kava, turinti kofeino, yra labiau mėgstama. Galbūt taip yra todėl, kad lyginant su kava be kofeino, pirmoji turi puikių privalumų, pavyzdžiui: suteikia budrumo bei žvalumo; padeda palaikyti produktyvumą; yra stipresnio skonio ir ryškesnio aromato. Taigi, apibendrinant galima daryti išvadą, kad jeigu visgi norite intensyvaus skonio, kvapo bei energijos pliūpsnio, vertėtų rinktis kavą su kofeinu.

Taigi, kaip matyti, kava be kofeino, yra tikrai puikus pasirinkimas jūsų sveikatai. Šis gėrimas praturtins jūsų organizmą dideliu kiekiu antioksidantų, ilgiau išliksite jaunatviški bei energingi; nenusilps atmintis, be to, sumažinsite kepenų, cukrinio diabeto, širdies bei vėžio tikimybę. Tad mėgaukitės kava be kofeino į sveikatą.

Comments are disabled.