Ar Verta Užsiimti “Dropshippingu”?

Dropshipping” yra užsakymo įvykdymo būdas, kai parduotuvė nelaiko savo parduodamų produktų sandėlyje, o vietoj to, perka prekę iš trečiosios šalies tiekėjo ir išsiunčia ją klientui. Dėl šios priežasties pardavėjas neturi tiesiogiai sandėliuoti ir tvarkyti produkto. Didžiausias skirtumas tarp “dropshipping” ir standartinio mažmeninės prekybos modelio yra tas, kad parduodantis prekybininkas neturi atsargų. Vietoj to, pardavėjas perka atsargas dažniausiai iš didmenininko, kad įvykdytų klientų užsakymus.

“Dropshipping” apibrėžimas:

Tai yra puikus verslo modelis, nes jis yra prieinamas, be to naudodami „dropshipping“ galite greitai išbandyti įvairias verslo idėjas, o tai leidžia daug sužinoti apie paklausių produktų pasirinkimą ir pardavimą. “Dropshipping” turi daug privalumų, pvz., tai yra puikus verslo modelis, kurio pradžiai nereikia didelių investicijų. Be to, tai yra daug lengvesnis verslas, kuris nereikalauja patalpų nuomos fizinei parduotuvei, prekių sandėliavimo, papildomų žmonių samdymo, taip pat nereikia mokėti už nuomą ir komunalines paslaugas. Taip pat puiku yra tai, kad užsiimdami “dropshipping” jūs galite dirbti iš bet kur, nes nesate pririštas prie ofiso. Taigi, be jau išvardintų “dropshipping” privalumų yra dar keletas, kuriuos paminėsime vėliau, tačiau ir be jų galima pasakyti, kad “dropshipping” užsiimti tikrai verta, jei esate pasiruošę nepaisyti keleto šio verslo modelio trūkumų.

“Dropshipping” privalumai:

Reikalingas mažesnis pradinis kapitalas:

Tikriausiai didžiausias „dropshipping“ privalumas yra tai, kad galima atidaryti el. prekybos parduotuvę iš anksto neinvestuojant į atsargas. Naudojant “dropshipping” verslo modelį, jums nereikia pirkti produkto, nebent jūs jau pardavėte ir už jį sumokėjo klientas. Be didelių išankstinių investicijų į atsargas, galima pradėti ieškoti produktų ir pradėti sėkmingą prekių pristatymo verslą su labai mažais pinigais. Ir kadangi nesate įsipareigoję parduoti iš anksto įsigytų atsargų, kaip tradiciniame mažmeninės prekybos versle, todėl yra mažesnė rizika patirti nuostolių.

Lengva pradėti:

Vykdyti elektroninės prekybos verslą yra daug lengviau, kai nereikia turėti reikalų su fiziniais produktais. Naudojant “dropshipping” jūs neturite jaudintis dėl sandėlio valdymo ir mokėti už jį, užsakymų pakavimo ir pristatymo, atsargų sekimo dėl apskaitos, grąžinimo ir gaunamų siuntų tvarkymo bei nuolatinio prekių užsakymo ir atsargų lygio valdymo.

Mažos pridėtinės išlaidos:

Kadangi jums nereikia pirkti atsargų ar tvarkyti sandėlį, jūsų pridėtinės išlaidos yra gana mažos. Tiesą sakant, daugelis sėkmingų „dropshipping“ parduotuvių veikia kaip namuose veikiančios įmonės, kurioms reikia tik nešiojamojo kompiuterio ir itin mažų išlaidų. Augant šios išlaidos greičiausiai padidės, bet vis tiek bus mažos, palyginti su tradicinių mažmeninių verslų sąnaudomis.

Lanksti vieta:

“Dropshipping” verslą galima valdyti beveik iš bet kur, kur yra interneto ryšys. Kol galite lengvai bendrauti su tiekėjais ir klientais, galėsite vykdyti užsakymus ir valdyti savo verslą.

Platus parduodamų produktų pasirinkimas:

Kadangi jums nereikia iš anksto pirkti parduodamų prekių, savo potencialiems klientams galite pasiūlyti daugybę populiarių produktų. Jei tiekėjai turi prekę, galite ją parduoti savo internetinėje parduotuvėje be papildomų mokesčių.

Lengva išbandyti:

“Dropshipping” yra naudingas būdas tiek atidarant naują parduotuvę, tiek verslo savininkams, norintiems išbandyti klientų potraukį papildomoms produktų kategorijoms. Pavyzdžiui tai gali būti jau turimų prekių priedai arba visiškai naujos produktų linijos. Taigi, “dropshipping” leidžia nemokamai išbandyti produktų paklausą.

Mažiau darbo:

Tradiciniame mažmeninės prekybos versle, jei gaunate tris kartus daugiau užsakymų, paprastai turėsite atlikti tris kartus daugiau darbo. Naudojant “dropshipping” tiekėjus, didžioji dalis papildomų užsakymų apdorojimo darbų teks tiekėjams, todėl galėsite plėstis su mažiau darbo. Pardavimų augimas visada atneš papildomo darbo, ypač susijusio su klientų aptarnavimu, tačiau įmonės, kurios ypač gerai išnaudoja “dropshipping” mastą, jo turi mažiau palyginti su tradicinėmis el. prekybos įmonėmis.

“Dropshipping” trūkumai:

Dėl visų mūsų jau paminėtų privalumų „dropshipping“ yra labai patrauklus modelis visiems, pradedantiems dirbti internetinėje parduotuvėje arba tiems, kurie nori išplėsti savo turimų produktų pasiūlą. Tačiau, kaip ir visi kiti verslo modeliai, “dropshipping” turi ir neigiamų pusių. Paprastai kalbant, patogumas ir lankstumas turi savo kainą. Štai keletas trūkumų, į kuriuos reikia atsižvelgti.

Mažos maržos:

Bendrąja prasme marža – tai pardavimo ir įsigijimo kainų skirtumas, dažnai išreiškiamas procentais, o ekonomine prasme – tai tarpininko pelno norma. Tai yra didžiausias trūkumas dirbant labai konkurencingoje “dropshipping” nišoje. Kadangi pradėti taip paprasta, o pridėtinės išlaidos yra tokios minimalios, daugelis konkuruojančių parduotuvių įkurs parduotuvę ir parduos prekes žemiausiomis kainomis, siekdamos padidinti pajamas. Kadangi jie tiek mažai investavo į verslo pradžią, jie gali sau leisti dirbti su nedidelėmis maržomis. Jei pradėsite pristatyti „Amazon“ produktus kartu su „Shopify“ parduotuve, jūsų marža tame pardavimo kanale bus daug mažesnė.

Inventorizacijos klausimai:

Jei turite visus savo gaminius, gana paprasta stebėti, kurios prekės yra sandėlyje ir kurių nėra, tačiau kai perkate prekes iš kelių sandėlių, kurie taip pat vykdo užsakymus kitiems prekybininkams, atsargos gali keistis kasdien. Laimei, šiomis dienomis yra keletas programų, kurios leidžia sinchronizuoti su tiekėjais. Taigi siuntėjai gali „perduoti“ užsakymus tiekėjui vienu ar dviem paspaudimais ir realiuoju laiku matyti, kiek tiekėjas turi atsargų.

Siuntimo sudėtingumas:

Jei dirbate su keliais tiekėjais, kaip tai daro dauguma „dropshipper“, jūsų internetinės parduotuvės produktai bus tiekiami iš kelių skirtingų tiekėjų. Tai apsunkina siuntimo išlaidas. Tarkime, klientas užsako tris prekes, kurias galima įsigyti tik iš atskirų tiekėjų. Išsiųsdami kiekvieną prekę klientui turėsite sumokėti tris atskirus pristatymo mokesčius, tačiau tikriausiai nėra protinga pervesti šio mokesčio klientui.

Tiekėjo klaidos:

Ar kada nors buvote apkaltintas dėl ko nors, kas nebuvo jūsų kaltė, bet vis tiek turėjote prisiimti atsakomybę už klaidą? Net ir geriausi “dropshipping” tiekėjai daro klaidų vykdydami užsakymus, o už šias klaidas turite prisiimti atsakomybę jūs ir atsiprašyti. O vidutiniški ir nekokybiški tiekėjai gali sukelti begalinį nusivylimą dėl dingusių prekių, sugedusių siuntų ir nekokybiškos pakuotės, o tai gali pakenkti jūsų verslo reputacijai.